Který z veřejně účinkujících umělců je ten prokazatelně nejúspěšnější? O které knize, o kterém divadelním představení, o které výstavě a tak dále se dá říci totéž? Určitě se shodneme na tom, že zjevným důkazem úspěšnosti je zájem lidí o tu kterou osobu nebo ten který počin. Jestliže se na něco stojí dlouhé fronty, jestliže je sál nabitý k prasknutí nebo se svádí div ne souboje i každičký výtisk, jde o něco, co vzbuzuje zájem. A je-li hlediště zející prázdnotou nebo na dotyčný výtvor usedá na policích prach, není to nic světoborného.
A je logické, že ten, kdo se těší přízni davů, respektive to, co je masově obdivováno, ovlivňuje nejednoho z lidí, zatímco něco, o co se nikdo nezajímá, nemá prakticky žádný účinek.
A úplně stejně je tomu i u internetových stránek. I pro ty platí, že splňují to, co se od nich očekává, pouze v případě, že na ně zavítávají dost tatečně početné zástupy veřejnosti. Jestliže je totiž dost těch, kdo se o dotyčnou stránku zajímají, je i dost těch, kteří si tu počínají tak, jak to má majitel této prezentace v plánu, a pak lze web považovat za dobrý. A naopak – jestliže je ono dílo stranou zájmu, nic ze zamýšleného se nedaří realizovat.
A pokud by chtěl majitel webu naprosto pochopitelně, aby to u něj žilo, jenže se toho stále ne a ne dočkat? Pak se tomu musí napomoci. A to v ideálním případě optimalizací pro internetové vyhledávače, což je vysoce efektivní metoda, jak si získat sledovanost a z ní vyplývající zájem.
Vsadit lze kupříkladu na SEO Zlín. A to i tehdy, když zájemce ze Zlína vůbec nepochází a nemá s ním ani nic společného. Protože tuto službu si lze zajistit i kompletně on-line, bez nutnosti navštěvovat nějakou kamennou pobočku.
I tak tu odborníci zajistí kontrolu dotyčného webu, volbu správných klíčových slov, copywriting, linkbuilding a reklamu a propagaci při vhodných příležitostech, což zvýší prestiž této stránky v internetových vyhledávačích a následně mezi uživateli internetu. Což logicky znamená úspěch, jehož by jinak nemohlo být dosaženo a o který tu jde především.